Σελίδες

2016 - "Ιππής" του Αριστοφάνη



ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
10 ΧΡΟΝΙΑ

ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ
ΙΠΠΗΣ

Η Θεατρική Σκηνή Ελευσίνας συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια θεατρικής διαδρομής υπηρετώντας το θέατρο και τον πολιτισμό.

Τα φετινά μας δεκάχρονα συμπίπτουν με την υποψηφιότητα της Ελευσίνας ως πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.

Για τη φετινή μας γιορταστική θεατρική επικοινωνία επιλέξαμε τους ΙΠΠΗΣ του Αριστοφάνη. Είναι η πλέον μαχητική - πολιτική σάτιρα του μέγιστου κωμωδιογράφου. Στηλιτεύει και χλευάζει τη δημαγωγία των πολιτικών, την αλαζονεία τους, τη φαυλότητα, τους σφετεριστές της εξουσίας, το λαΐκισμό, τη ρουσφετολογία, τα κομματικά συμφέροντα, τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα, αλλά και την ευθύνη του λαού για τις πολιτικές επιλογές του.

Η κωμωδία αν και αναφέρεται σε πρόσωπα και γεγονότα της πρώτης φάσης του Πελοποννησιακού πολέμου, σχετίζεται απόλυτα με τη σύγχρονη σκληρή πραγματικότητα που βιώνει η χώρα μας.

Ένα έργο για γέλια και για κλάματα. Μάθημα πολιτικής παιδείας για όλους τους Έλληνες.

Η πρεμιέρα της παράστασης θα δοθεί την Πέμπτη 23 Ιουνίου στο θέατρο του Παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας. Στον ίδιο χώρο θα ακολουθήσουν και άλλες τρεις παραστάσεις στις 24 – 25 και 26 Ιουνίου.

Το καλοκαίρι η παράσταση θα περιοδεύσει σε Δήμους της Αττικής και πόλεις της χώρας.

Η σκηνοθεσία κι η δραματουργική επεξεργασία είναι του Δημήτρη Θεοδώρου, η μουσική του Δημήτρη Ανδρώνη, ο σκηνικός διάκοσμος της Χριστίνας Χατζηνεοφύτου, οι χορογραφίες της Μαριάννας Σαμάτιαλη και του Θωμά Κολοβού, τα κοστούμια του Βεστιάριου.

Παίζουν: 
Ηλίας Νάκος, Σταύρος Χανάς, Γιάννος Γαβαλάς, Γιώργος Πεντέλας, Τασία Μπρέμπου, Βάσω Παπασπύρου, Ελένη Πέππα, Δέσποινα Ζουμή, Χαρά Παγώνη. Κατερίνα Μπέτα, Ελένη Μούτσα.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ

Γεννήθηκε περίπου το 445 π.Χ. Γιος του Φιλίππου και της Ζηνοδώρας από το δήμο Κυδαθηναίων και την Πανδιονίδα φυλή. Κατείχε έναν κλήρο στην Αίγινα, που είχαν αποκτήσει οι γονείς του μετά το διώξιμο των ντόπιων κατοίκων και την εγκατάσταση Αθηναίων κληρούχων στο νησί το 431 π.Χ. Είχε τρεις γιους, τον Αραρώ ποιητή κωμωδιών, τον Φίλιππο και το Νικόστρατο. Ερευνητές τοποθετούν το θάνατό του ανάμεσα στο 386 π.Χ. – 380 π.Χ.

Ο Αριστοφάνης έζησε και δημιούργησε στην Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα. Γαλουχήθηκε με τις αρχές της Δημοκρατίας και έζησε τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Επηρεάστηκε πολύ από τους σοφιστές και έβλεπε στην εκπαίδευση του καιρού του τεράστια προβλήματα, τα οποία διακωμωδούσε στα έργα του.

Η κριτική που ασκούσε στην πολιτική, την κοινωνία και τη θρησκεία της εποχής του ήταν σκληρή και δε δίστασε να βάλει στο στόχαστρο ακόμα και το Σωκράτη (Νεφέλες).

Οι κωμωδίες του έχουν πολιτικό χαρακτήρα και οξύτατη κριτική. Δυο φορές οδηγήθηκε κατηγορούμενος στο δικαστήριο, όταν παρουσίασε την κωμωδία «Βαβυλώνιοι» το 426 π.Χ. κάνοντας την πρώτη επίθεση εναντίον του πανίσχυρου δημαγωγού Κλέωνα και της πολιτικής των Αθηναίων απέναντι στους συμμάχους τους και αργότερα όταν παρουσίασε τους «Ιππής» το 424 π.Χ. με στόχο τον ίδιο πολιτικό. Ο Κλέων «επέδωκε» εναντίον του ποιητή «γραφήν ξενίας», τον κατηγόρησε δηλ. ότι δεν είχε δικαιώματα Αθηναίου πολίτη.

Έγραψε 44 έργα, ενώ σώζονται μέχρι σήμερα 11. Πρώτη φορά εμφανίζεται σε θεατρικό διαγωνισμό το 427 π.Χ. με το έργο «Δαιταλής» που σημαίνει «Χαροκόποι» και κέρδισε το δεύτερο βραβείο. Το έργο αυτό όπως και τις κωμωδίες του «Βαβυλώνιοι», «Αχαρνής», «Όρνιθες» και «Λυσιστράτη» δεν παρουσίασε ο ίδιος αλλά ο κωμωδοποιός Καλλίστρατος. Τις κωμωδίες του «Σφήκες» και «Βάτραχοι» παρουσίασε ο Φιλωνίδης και μετά το θάνατό του τις κωμωδίες «Κώκαλος» και «Αιολοσίκων», ο γιος του Αραρώς.

Τα σωζόμενα έργα του: Αχαρνής (425 π.Χ. Λήναια, Α΄ Βραβείο), Ιππής (424 π.Χ. Λήναια, Α΄ Βραβείο), Νεφέλες 423 π.Χ., Σφήκες (422 π.Χ. Λήναια Β΄ Βραβείο), Ειρήνη (421 π.Χ. Μεγάλα Διονύσια, Β΄ Βραβείο), Όρνιθες (414 π.Χ. Μεγάλα Διονύσια, Β΄ Βραβείο), Λυσιστράτη (411 π.Χ. Λήναια), Θεσμοφοριάζουσες (Μεγάλα Διονύσια), Βάτραχοι (405 π.Χ. Λήναια, Α΄ Βραβείο), Εκκλησιάζουσες 392 π.Χ., Πλούτος 388 π.Χ.

Οι κωμωδίες του Αριστοφάνη περιέχουν ρητορική επιχειρηματολογία και εκλεπτυσμένες γλωσσικές εκφράσεις, παρά τις βωμολοχίες. Μάλιστα οι μελετητές επισημαίνουν πως οι ήρωές του κάποιες φορές μιλούν τόσο σοβαρά ώστε να πλησιάζουν τα επίπεδα της τραγωδίας. Από εκεί έχει βγει και η λέξη ευριπιδαριστοφανίζων, που σημαίνει τον αρκετά σοβαρό και εκλεπτυσμένο λόγο στα έργα του Αριστοφάνη και ταυτόχρονα τον αρκετά κωμικό λόγο και τη γελοιοποίηση ηρώων του Ευριπίδη.

Ο Αριστοφάνης ήταν ένας σημαίνων Αθηναίος πολίτης κι ένας μεγάλος Έλληνας.

Το δίδαγμά του είναι το δίδαγμα όλου του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: «μέτρον άριστον».

------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΑΛΕΞΗΣ ΣΟΛΟΜΟΣ

«Ο ζωντανός Αριστοφάνης»


Οι Ιππής του Αριστοφάνη είναι η πρώτη κωμωδία του μεγάλου Αθηναίου σατιρικού που παρουσιάστηκε επί σκηνής (424 π.Χ.) με το όνομά του και όπου υποκρίθηκε ο ίδιος το πρόσωπο του πρωταγωνιστή.
Αλλά είναι ακόμη και το πρώτο έργο του ποιητή που έχει τόση πολιτική και σατιρική αιχμή όση δε θα συναντήσουμε σε κανένα άλλο έργο του. Τα σατιρικά βέλη του Αριστοφάνη στρέφονται στη συγκεκριμένη κωμωδία εναντίον των ανενδοίαστων πολιτικών δημαγωγών που εξαπατούν με τις υποσχέσεις και τις κολακείες τους τον αφελή λαό. Η κωμωδία περιέχει κυρίως μια προσωπική, πικρόχολη και δριμύτατη επίθεση εναντίον του πανίσχυρου τότε και φοβερού δημαγωγού Κλέωνα τον οποίο και προηγουμένως είχε χλευάσει ο ποιητής στους Βαβυλώνιους και τους Αχαρνής του. Αλλ’ενώ εκεί είχε καυτηριάσει μόνον λίγες πράξεις του, στους Ιππής τον εξευτελίζει σκεπάζοντάς τον με αμέτρητα δηλητηριώδη βέλη ως τον κύριο φορέα της δημαγωγίας και της πολιτικής διαφθοράς.
Η επίθεση αυτή του Αριστοφάνη κατά του Κλέωνα έστω και κάτω από τη σκέπη και προστασία της βακχικής γιορτής, ήταν τολμηρότατο εγχείρημα, διότι ο Κλέων είχε γίνει πανίσχυρος στην Αθήνα, μετά την ανέλπιστη πολεμική επιτυχία του, το καλοκαίρι του 425 στη Σφακτηρία και την Πύλο, των οποίων την κατάληψη είχαν προετοιμάσει οι Αθηναίοι στρατηγοί Δημοσθένης και Νικίας. Ότι ήταν επικίνδυνη και παράτολμη η διακωμώδηση του Κλέωνα συμπεραίνεται και εκ του γεγονότος ότι κανένας σκευοποιός του θεάτρου δεν τόλμησε να κατασκευάσει το προσωπείον του και κανένας υποκριτής δεν θέλησε να τον υποδυθεί, πράγμα που ανάγκασε τον Αριστοφάνη να αναλάβει προσωπικά το ρόλο. Με τη νεανική φλόγα και το προσωπικό μένος που κατείχε τον ποιητή εναντίον του Κλέωνα, η σατιρική ποίηση υπερβαίνει τα όριά της σ’αυτήν την κωμωδία. Οι κωμικές καταστάσεις χρησιμεύουν μάλλον ως πλαίσιο και διάκοσμος παρά είναι το υλικό αυτό καθεαυτό και η ουσία του έργου.
Όλη η δύναμη της κωμωδίας επικεντρώνεται στην πολιτική σημασία της. Παρ’όλα αυτά οι Ιππής ευχαρίστησαν τους Αθηναίους και πήραν το πρώτο βραβείο στα Λήναια.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ο Τύπος έγραψε ...

Ιππής του Αριστοφάνη από τη Θεατρική Σκηνή Ελευσίνας.
ΚΡΙΤΙΚΗ του Γιάννη Γαβαλά

Νυν υπέρ πάντων το θεατρικό παρόν. Είναι ευτύχημα που η θεατρική σκηνή Ελευσίνας ανεβάζοντας εφέτος [2016] το σατυρικό έργο του Αριστοφάνη ''Ιππής'' δεν διασκεύασε το κείμενο με τρόπο τέτοιο που να αντιστοιχίσει εκβιαστικά τις καταστάσεις και - κυρίως, τα πρόσωπά με όσα ταιριάζουν σε σημερινά πανομοιότυπα γεγονότα. [λες και δεν πέρασε ο χρόνος από τότε]. Και λέω ευτύχημα επειδή το ίδιο το έργο βρίθει αντιστοιχιών, βοηθώντας τους σημερινούς θεατές να κάνουν τις δικές τους προσομοιώσεις αβίαστα, να θαυμάσουν στο αρχαίο κείμενο μια διαχρονική και αέναη δύναμη που προβάλει προφητικά αυτά που συμβαίνουν εκείνη την αρχαία στιγμή με εκείνα που απ' την ίδια ανάγκη και για τον ίδιο λόγο θα επαναληφθούν στο μέλλον. Άραγε ο εικοσάχρονος περίπου τότε Αριστοφάνης μάντευε πρώιμα πως δεν θα υπάρξει ''σωτηρία'' ; θα απαλλαχτεί άραγε ποτέ ο κοινωνικός μηχανισμός από το ψέμα, τη φαυλότητα, το λαϊκισμό και την αδιαντροπιά των εκάστοτε πολιτικών που στοχεύοντας στην υφαρπαγή της ψήφου του λαού τάζουν αυτά που έλεγαν και λέμε ''λαγοί και πετραχήλια'', ενώ ξέρουν εκ' των προτέρων πως τα υπεσχημένα δύσκολα - ή μάλλον καθόλου θα πραγματοποιηθούν. Αυτά που βλέπουμε και στις μέρες μας, που βέβαια η υλοποίηση οποιονδήποτε ταξιμάτων είναι εξ' αρχής καταδικασμένη. Τότε μπαίνει μπρος ένας μηχανισμός αιτιολόγησης του γιατί, παρ' ό,τι οι κατέχοντες την εξουσία ''θέλουν'' αδυνατούν να παράσχουν. Είναι λοιπόν το μήνυμα του έργου τόσο ξεκάθαρο που δεν θα χρειαζόταν υπογραμμίσεις και ομοιοχρονισμούς. 

Ο Δημήτρης Θεοδώρου, συντονιστής και ταξινομητής των μεταφράσεων που χρησιμοποιήθηκαν στην παράσταση και ταυτόχρονα σκηνοθέτης και εμψυχωτής της, κράτησε μόνο τις απαραίτητες παρεμβάσεις και άφησε τους στίχους να ταυτιστούν με τις συγκυριακές ομοιότητες αβίαστα από μόνοι τους. Και σ' αυτό θα επιμείνουμε, αξιολογώντας την ευγενική προσφορά του θιάσου που έβγαλε στην επιφάνεια τον μόχθο και την όλη περιπέτεια του ανεβάσματος χωρίς ιδιαίτερη υποστηρικτική βοήθεια από την επί των πολιτιστικών τοπική αρχή που προΐσταται και ασφαλώς αγωνίζεται να τα βγάλει πέρα, μολονότι είναι βέβαιο πως αυτή η παράσταση - εκδήλωση είναι η μόνη ανάμεσα στις άλλες του καλοκαιρινού προγράμματος που στηρίζεται σε αυτόχθονες δυνάμεις ενώ οι άλλες είναι δάνεια - καλοπληρωμένα όπως αυτονόητα πηγάζει, από άλλες κεντρικές εκδηλώσεις είτε της Επιδαύρου είτε του Ηρωδείου κοκ.

Eίναι εδώ μια καλή ευκαιρία να μιλήσω για όλα τα τοπικά πολιτιστικά και θα χωρούσαν πολλά τόσο γι' αυτό το πολύπαθο ''φεστιβάλ'' όσο και τις προσπάθειες - καλοευώδοτες, για την ανάληψη από την πόλη μας της Ευρωπαϊκής πρωτοκαθεδρίας στον πολιτισμό, αλλά δεν θα το κάνω. Ελπίζω σε μια άλλη πιο κατάλληλη ευκαιρία. Πρέπει όμως να πω ευτυχώς, για μία επιτυχία που ήδη εισαγωγικά παρουσίασα.

Πράγματι η παράσταση των Ιππέων κλείνει επάξια την συνεχή δεκαετή παρουσία της θεατρικής σκηνής στα πλαίσια των Αισχυλείων. Τα δέκα αυτά χρόνια παρουσιάστηκαν συστηματικά δημιουργικές αναζητήσεις σε διάφορης προέλευσης και ποικιλότητας θεατρικά κείμενα εγχώριου και ξένου ρεπερτορίου. Είδαμε και Κεχαϊδη και Ρουτζάντε και Μποστ, καθώς και επιλεγμένα ορόσημα της θεατρικής μας ιστορίας [''Το μεγάλο μας τσίρκο'']. Είχε πιστεύω αυτός ο θεατρικός Μαραθώνιος και παιδευτικό χαρακτήρα. Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι και η θέρμη με την οποία αγκάλιασε το Ελευσινιακό κοινό - και όχι μόνο. Ακόμα θυμούνται και συζητούν τις αξιομνημόνευτες εμπειρίες παρακολούθησης των παραστάσεων της θεατρικής σκηνής - της δικής τους σκηνής.

Ιδιαίετρα εύσημα ταιριάζουν για την προσφορά όλων αυτών των χρόνων και για την φετινή σφιχτοδεμένη και λαγαρή σκηνοθεσία αλλά και για την πρωτοβουλία του ανεβάσματος του έργου του Αριστοφάνη, στον σκηνοθέτη και ψυχή του θιάσου Δημήτρη Θεοδώρου. Περιμένουμε και άλλα απ' αυτόν τα επόμενα χρόνια - και άλλες τόλμες. Ακόμη στον μόνιμο συνεργάτη του θιάσου, μουσικό Δημήτρη Ανδρώνη.
Επίσης τον ευέλικτο και ευπροσάρμοστο θίασο που ανταποκρίθηκε με πληρότητα και επαγγελματική ακρίβεια στους ρόλους. Τον απίθανο Γιάννο Γαβαλά και τον Γιώργο Πεντέλα [α και β δούλοι], τον διασκεδαστικό Σταύρο Χανά [αλλαντοπώλης], τον Ηλία Νάκο [παφλαγόνας], την Τασία Μπρέμου [εξουσία]και τους άλλους συντελεστές.

Γιάννης Γαβαλάς - συγγραφέας και ποιητής.
--------------------
Κωνσταντίνος Μαγγόπουλος

Την συγκλονιστική παράσταση "Ιππής" του Αριστοφάνη παρακολουθήσαμε την Κυριακή 18/9/2016 στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας στα πλαίσια των Αισχυλείων. Η κωμωδία αυτή, πέρα από το άφθονο γέλιο, χωρίς ακραίες βωμολοχίες, στηλίτευσε και χλεύασε, με εμφαντικό τρόπο, την δημαγωγία των πολιτικών και την φαυλότητα της εξουσίας, το λαικισμό, την ρουσφετολογία αλλά και την παιδική αφέλεια του λαού.
Διαχρονικά επίκαιρη η κωμωδία, αφού τα ίδια πάθη ακόμα και σήμερα ταλανίζουν τον λαό μας.
Η παράσταση καλοδουλεμένη, με τη φαντασία και το μόχθο του έμπειρου, καταξιωμένου και ευρηματικού σκηνοθέτη, Δημήτρη Θεοδώρου, που δέκα χρόνια τώρα μας χαρίζει με την Θεατρική Σκηνή Ελευσίνας μαγικές παραστάσεις.
Όσον αφορά τους ηθοποιούς, το μεράκι και η αγάπη γι αυτό που έκαναν περίσσευε και απέδωσαν άριστα, όλοι ανεξαιρέτως, αν και ερασιτέχνες!
Η μουσική του Δημήτρη Ανδρώνη έξοχη επίσης, όπως και ο φωτισμός!
Μια παράσταση παρακαταθήκη για το θέατρο, εξοχως αριστουργηματική και πολλαπλά διδακτική, καταχειροκροτήθηκε βεβαίως από το πολυπληθές κοινό, που πραγματικά είχε μείνει άφωνο!
Συγχαρητήρια και πολλά ευχαριστώ στους συντελεστές.
Σας αγαπάμεεεε!!!
-------------------------

Άρτεμις Σταματάτου

Χθες, παρακολουθήσαμε την πρεμιέρα του θεατρικού έργου του Αριστοφάνη ΄΄Ιππής' σε σκηνοθεσία Δημ. Θεοδώρου από τη Θεατρική Σκηνή του Δήμου Ελευσίνας. Μια καταπληκτική παρασταση όπου το έργο αποδώθηκε με τον καλύτερο τρόπο, ντυμένο με πολύ καλή μουσική και μεστές ερμηνείες απο τους ηθοποιούς. Χαρήκαμε και διασκεδάσαμε πολύ …
----------------------

Περιβαλλοντικός Πολιτιστικός Σύλλογος Δρυάδες

Στο φιλόξενο χώρο της Ελευσίνας, στο επιβλητικό κτήριο του παλαιού Ελαιουργείου, βρεθήκαμε την Πέμπτη 23 Ιουνίου, για να παρακολουθήσουμε από την Θεατρική Σκηνή της Ελευσίνας, τους Ιππής του Αριστοφάνη.
Μας είπαν ότι είναι μια ερασιτεχνική ομάδα. Κάθε άλλο όμως! Η υπέροχη σκηνοθεσία του ευρηματικού σκηνοθέτη Δημήτρη Θεοδώρου και οι μοναδικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς, μας παρέπεμψαν σε επαγγελματικό θέατρο.
Φυσικά η δικιά μας αγαπημένη φίλη, Τασία Μπρέμπου, σε έναν ξεκαρδιστικό ρόλο με υπέροχη απόδοση!

Όπως λέει ο Bertolt Brecht,
Το θέατρο δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
Μπορεί όμως να αλλάξει τους θεατές.
Κι αυτοί μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο!
Συγχαρητήρια!
-------------------

Εφημερίδα "ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ" - 12/07/2016

ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

Οι παραστάσεις άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις και οι πρωταγωνιστές του έργου απέσπασαν τα ευμενή σχόλια των θεατών.
Είναι άξιοι θαυμασμού και πολλών συγχαρητηρίων όσοι συμμετείχαν σε αυτή την υπέροχη και κατά γενική ομολογία καταπληκτική παράσταση
--------------------

Μάριος Σπηλιόπουλος
Εικαστικός - τ. Πρύτανης
Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

''Είδα ένα λαικό θέατρο. Όπως πρέπει να παρουσιάζεται ο Αριστοφάνης. Με απορρόφησε η παράστασή σας.
Θερμά συγχαρητήρια''

--------------------------

Γρηγόρης Κοροπούλης

ΙΠΠΕΙΣ
ΨΗΛΑ ΑΠ΄ ΤΗΝ ΕΞΕΔΡΑ.

Ήρθαμε νωρίς απόψε…
Σε μέρη γνωστά κι αγαπημένα. Με εικόνες και φωνές που μας συνοδεύουν. Άλλοτε μας συμβουλεύουν και μας κανακεύουν ταξιδεύοντάς μας γλυκά, κι άλλοτε μας στοιχειώνουν ενοχικά…
Βηματίσαμε αργά, νωχελικά, μαυλιστικά, στο δυτικό κομμάτι της παραλίας. Αυτής της πληγωμένης παραλίας που ως γηγενείς και ενεργοί πολίτες απαιτούμε για μας και τα παιδιά μας κληρονομικά και ιστορικά.
Αναπνεύσαμε το νοθευμένο, μυρωμένο θαλασσινό αεράκι που ξυπνά μνήμες κι επιμένει να νικά τη σάπια μυρωδιά από ναυάγια εγκλωβισμένα, σαπιοκάραβα και κουφάρια με βαριά πετρέλαια και λιπαντικά.
Προορισμός και πάλι το παλιό ελαιουργείο. Ψηλά από την εξέδρα, με είσοδο δωρεάν, γιατί η τοπική δημιουργία, η φλόγα και το συναίσθημα προσφέρονται απλόχερα με αγάπη και δεν αποτιμώνται κερδοσκοπικά.
Ψηλά στην εξέδρα, σε μια σύντομη σχεδόν στιγμιαία απομόνωση, σαν σε όστρακο κλεισμένη και προστατευμένη από τα εγκόσμια και τα γύρω δρώμενα.

Παλαιό ελαιουργείο, Τρίτη 24 Ιούνη 2016. Πρόσωπα νέα, πρόσωπα φρέσκα, ευγενικά και αισιόδοξα, σοβαρά και ήρεμα. Ήχοι ανάμικτοι, συζητήσεις χαμηλόφωνες, ξαφνιασμένα συναπαντήματα μ επιφωνήματα χαράς. Ένας κόσμος αλλιώτικος, ήρεμος, απαγκιστρωμένος από τη σκληράδα της καθημερινότητας, με μια γαλήνια εγκαρτέρηση, και αισιοδοξία.
Απλώνεται το βλέμμα και ο νους ταξιδεύει νοερά… στις πετρόχτιστες λιθοδομές, τις πεζούλες, τα ικριώματα, τα σιωπηλά βιομηχανικά κτήρια μέσα από τα σκοτινά ανοίγματα των παλιών κουφωμάτων. Τις «ρυτίδες» των τοίχων στη φθορά του χρόνου, της καμινάδες που ικετεύουν τη μνήμη να μην εκπέσει στη λησμονιά. Είπα σιωπηλά;…..

Ταγκές μυρωδιές, εγκεφαλικά φωλιασμένες στη μνήμη, τρυπούν τα ρουθούνια. Πυρήνας, ποτάσα, μηχανόλαδα, πυρηνέλαια ένας αποπνιχτικός αρωματικός αχταρμάς. Φωνές, μηχανές, εντολές, παραγγελιές, βρισιές και σφυρίγματα, σ ένα ατέλειωτο δημιουργικό σαματά.
Ντόπιοι θεατές και θεατρόφιλοι γεμίζουν τις εξέδρες κι ανάμεσα τους, σεμνοί εικαστικοί καλλιτέχνες, που με το έργο τους τίμησαν και κόσμησαν το χώρο, αφανείς συμμέτοχοι και μύστες, ανάμεσα στο ανώνυμο πλήθος, παρακολουθούν αθόρυβα και σεμνά. Επιβεβαιώνουν ότι το πέρασμα τους από την Ελευσίνα δεν ήταν μόνο για να πάρουν. Επιστρέφουν σεμνοί προσκυνητές και συμμέτοχοι, στα σύγχρονα μυστήρια της υποψήφιας πολιτιστικής πρωτεύουσας.

Έχει πανσέληνο κι απόψε. Ένα ολόγιομο φεγγάρι συντροφεύει τις σκέψεις. Ο δυνατός ήχος του γκονγκ μας αποσπά… η παράσταση αρχίζει… παλαιό ελαιουργείο. Η παλιά αρένα της δουλειάς, με το άνοιγμα του καλοκαιριού, ζωντανεύει γι άλλη μια χρονιά. Χώρος πολιτισμού και μυσταγωγίας. Κι εμείς, σώμα και αίμα αυτής της πόλης και αυτής της γενιάς, σεμνοί προσκυνητές και προγονολάτρες «ανάβουμε ένα κερί» στις μνήμες μας, κοινωνάμε και γευόμαστε τους καρπούς της τοπικής δημιουργίας και της ελπίδας.

Ιππείς του Αριστοφάνη. 10 χρόνια δημοτικός θίασος Ελευσίνας. Σκηνοθεσία, Δημήτρης Θεοδώρου, μουσική Δημήτρης Ανδρώνης. Ένας θίασος, μια ομάδα που έχει προσφέρει και προσφέρει πολλά. Μπόλιασαν με το θεατρικό μεράκι τα παιδιά της Ελευσίνας. Μας ταξίδεψαν, μας μόρφωσαν, μας προβλημάτισαν μας διασκέδασαν επίκαιρα και διαχρονικά.

Το θέατρο ανθίζει πολύπλευρα στην Ελευσίνα. Παράπλευρα, δυναμικά και υποστηρικτικά, στην μεγάλη υπερπροσπάθεια πολιτιστικής και πνευματικής επαναφοράς της πόλης μας με τη δική της πανάρχαια πολιτιστική και πνευματική ταυτότητα, με σεβασμό στη νεώτερη ιστορία της, και κάθε νεώτερη γενιά.
Σπονδή στην τοπική δημιουργία, που στηρίζει ο δήμος, και οφείλουμε να στηρίζουμε ως πολίτες, ποικιλότροπα και δυναμικά.
--------------------------

Κώστας Καββαδίας

Πιστεύω πως οι φίλοι που μένουν κοντά στο Θριάσιο πεδίο δεν πρέπει για κανένα λόγο να χάσουν αυτή την υπέροχη παράσταση.
--------------------

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - 21/06/2016

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα πολιτισμού για την Ελευσίνα, αυτή την φορά από την Θεατρική Σκηνή της πόλης, που ανεβάζει φέτος του «ΙΠΠΗΣ» του Αριστοφάνη.
Η πρεμιέρα θα γίνει την Πέμπτη 23 Ιουνίου 21.15 το βράδυ στο ανοικτό Θέατρο Αισχυλείων, στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Πρόκειται για τον καρπό μια αξιόλογης θεατρικής δουλειάς, που με σεβασμό και μεγάλη αγάπη ανεβάζει η έμπειρη και επιτυχημένη Θεατρική Σκηνή.
Το έργο αποτελεί μια καθαρή και βαρύτιμη τοπική πολιτιστική παραγωγή της πόλεως, καθώς δεν είναι μια ξενόφερτη παραγωγή, που αξίζει να επικροτήσουμε και να τιμήσουμε άπαντες.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 8/7/16

Η παράσταση που ανέβασε η Θεατρική Σκηνή Ελευσίνας στο Θέατρο των Αισχύλειων και φέτος ήταν εκπληκτική από κάθε άποψη. Η ποιότητα είναι πάντα χαρακτηριστικό της.


ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - 05/10/2016

Μια ακόμη σημαντική παράσταση Ελευσινιακού Πολιτισμού στα Αισχύλεια

Η Θεατρική Σκηνή Ελευσίνας φέτος μετά από 10 χρόνια θεατρικής διαδρομής, με επιτυχημένα βήματα, υπηρετώντας το θέατρο και τον πολιτισμό, έκανε ακόμη ένα δυναμικό πέρασμα, αυτή την φορά από το ανοικτό Θέατρο του Φεστιβάλ Αισχύλεια, δίνοντας ακόμη ένα δυναμικό παρόν έκφρασης.
Μια καθαρά παραγωγή σύγχρονου Ελευσινιακού πολιτισμού, που περιγράφεται με τις καλύτερες περγαμηνές από κριτικούς και κοινό και σ’ αυτή την παράσταση. Πλήθος κόσμου ήταν στο Παλαιό Ελαιουργείο μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Γιώργος Τσουκαλάς, τιμώντας την Θεατρική Σκηνή και το ποιοτικό της έργο. 
--------------------------------------------------------------------------------------------

Φωτογραφίες από την παράσταση









































-----------------------------------------------------------------------------------------------------------











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας